Friday, September 20, 2024
HomeArticole / NoutatiRetrospectiva anului 2015 pentru soferi

Retrospectiva anului 2015 pentru soferi

Calendarul restrictiilor de circulatie pentru camioane in UE AICI

La multi ani 2016 Sofer de TIR

Sper sa nu scriu un articol prea lung, insa voi incerca sa fac un exercitiu de memorie si sa asez aici cele mai importante evenimente ale anului 2015. Sigur, industria de transport nu este una atat de spectaculoasa precum viata mondena, politica sau showbiz-ul si nu ofera la fel de multe subiecte pe parcursul unui an calendaristic. Voi incepe sa enumar cateva idei. Daca am uitat ceva, puteti sa adaugati chiar voi in sectiunea de comentarii de la sfarsitul articolului.

Femei la volan

Una dintre cele mai citite povesti ale anului 2015 pe acest site a fost aceea a unei domnisoare de 26 de ani care conduce camionul pe Comunitate, in echipaj cu prietenul ei. Femeile sunt din ce in ce mai prezente in aceasta profesie, iar acest trend va continua si in anii urmatori. In orice domeniu ar trebui sa existe un echilibru intre forta de munca feminina si masculina – acesta este un pas spre normalitate. Le doresc numai bine doamnelor si domnisoarelor care au luat hotararea sa se aventureze in aceasta meserie!

Migrantii din Calais

Anul 2015 a fost unul de criza majora pentru intreaga Comunitate Europeana, din cauza crizei migrantilor. Zona Calais este populata de foarte multa vreme de acesti migranti ilegali. Insa in anul 2015 lucrurile au luat o intorsatura foarte periculoasa in Calais. Pe Internet au circulat foarte multe fotografii cu soferi batuti sau raniti de obiecte contondente si camioane distruse. Dupa ultimele atentate din Paris, s-au luat unele masuri suplimentare de siguranta, insa acestea sunt in continuare ineficiente pe alocuri. La Calais va trebui sa mergeti cu mare precautie si in 2016!

Angajarile de soferi romani pe Comunitate

In tranporturile rutiere s-a simtit o mare nevoie de soferi profesionisti si in anul 2015. Anunturile de angajare soferi sunt la ordinea zilei si probabil acest lucru se va intampla in continuare. Intamplarea face ca in 2015 am comunicat destul de mult cu proprietarii unei companii de transport din Olanda, incercand sa inteleg de ce isi doresc atat de tare soferi romani. Unul dintre principalele motive ar fi ca nu gasesc destui soferi profesionisti olandezi cu care sa lucreze. In Olanda (si in alte tari dezvoltate) costa foarte mult scoala de soferi profesionisti, iar ajutoarele sociale sunt destul de consistente. Pe scurt: in Olanda nu merita sa investesti intr-o meserie atat de grea precum cea de sofer profesionist. De asemenea, am aflat ca acea firma are deja cativa soferi romani care isi fac treaba ca niste adevarati prefesionisti, iar asta este o carte de vizita foarte buna pentru romani.

Vanzarea ultimelor active Edy Spedition

Edy Spedition a fost la un moment dat cea mai mare companie de transport romaneasca. Dupa decesul D-lui Alin Popa, fondatorul acestei intreprinderi, Edy Spedition s-a aflat intr-un continuu declin. In 2015, toate activele a ceea ce a mai ramas din Edy au fost preluate de International Lazar Company, care a promis ca va pastra toti angajatii actuali ai companiei. Astfel, s-a finalizat si ,,in acte” drumul lui Edy Spedition. Cu bune si rele, Edy a reprezentat o rampa de lansare pentru foarte multi soferi romani. Detalii aici: http://www.soferdetir.ro/sfarsit-de-drum-pentru-edy-spedition

Taxe noi pentru sustinerea examenelor de atestate auto

La sfarsitul acestui an, ARR a introdus o taxa de 67 de lei pentru sustinerea examenelor de obtinere sau reinnoire atestate auto (CPI sau CPC). Taxa de 67 de lei se va plati pentru fiecare proba sustinuta. Intamplator ma aflu in situatia de a-mi reinnoi atestatele (marfa, adr cisterne si colete, agabaritic, persoane) si va trebui sa platesc peste 300 de lei doar pentru a intra in examen. Detalii: http://www.soferdetir.ro/de-la-cine-sa-mai-luam-bani-de-la-soferi

Decizia de marire a salariului minim din Romania

Cu cateva zile in urma, Guvernul Romaniei a luat decizia de a mari salariul minim de la 1050 lei la 1250 lei, incepand cu data de 1 mai 2016. Desi aceasta metoda de remunerare nu este tocmai corecta, majoritatea soferilor profesionisti romani lucreaza pe salariul minim, iar restul banilor sunt platiti sub forma de diurna. Astfel, aceasta masura a Guvernului va aduce multor soferi o crestere a salariului de baza.

Aici as face o completare. Cei care lucreaza pe salariul minim trebuie sa se gandeasca la o metoda de a economisi in privat pentru pensie. Din salariul minim, contributia pentru pensie este foarte mica, asa ca fiti prevazatori si economisiti bani pentru o batranete linistita.

Vama Nadlac 2

Am primit cu bucurie vestea deschiderii vamii Nadlac 2. Am crezut ca lucrurile vor merge mult mai bine intr-un punct vamal situat pe autostrada. Din pacate, s-a dovedit ca sistemul este inca departe de a fi perfect. Camioanele inca formeaza cozi consistente in Nadlac 2. Speram ca autoritatile vor gasi intelegere si vor face distinctia intre firma de transport, sofer si beneficiarul marfurilor. Nu este tocmai corect ca firma de transport si soferul sa aiba de suferit pentru niste probleme care ar trebui ,,reglate” intre ANAF si baneficiarul transportului.

Protestele cauzate de cresterea nejustificata a pretului politei RCA

Spre sfarsitul anului au avut loc proteste in toata tara, din cauza cresterii nejustificate a pretului politei RCA pentru vehiculele comerciale. Se intrevad solutii pentru aceasta criza, insa va trebui sa asteptam anul 2016 pentru a vedea cum vor fi implementate intelegerile facute in urma protestelor. Criza RCA nu ii priveste in mod special pe conducatorii auto. Insa, exista si acea categorie de soferi profesionisti care se gandesc sa inceapa o afacere de transport pe cont propriu. Acestia sunt cu siguranta interesati de evolutia cuantumului politei RCA pentru camioane!

Soferi care isi ajuta colegii

Am observat in 2015 faptul ca exista soferi altruisti, care isi folosesc timpul liber pentru a-si ajuta colegii. Un exemplu ar fi Cimpoeru Daniel (canal YouTube aici) sau Adrian (canal YouTube aici).

 

Nu trebuie sa uitam faptul ca in 2015 s-au petrecut si tragedii pe sosele. De la volanul camionului, o parte din colegi nu au mai ajuns la familie, ci au plecat spre o lume mai buna (asa cum ne place tuturor sa credem). De aceea, trebuie sa le cinstim memoria si sa invatam lectia care ne indeamna sa ne ferim de pericole.

Chiar daca nu are legatura directa cu soferia, tragedia de la Colectiv a marcat anul 2015 si a dus la revolta populatiei impotriva clasei politice. Evenimentele sunt inca in desfasurare si sunt curios daca moartea in chinuri a 63 de tineri va conduce spre o Romanie mai buna, in care fiecare sofer va putea sa isi intretina cu demnitate familia, fara sa mai fie nevoit sa faca atat de multe compromisuri.

Dragi prieteni, va doresc numai bine in 2016! Conduceti prudent si aveti grija de familiile voastre, pentru ca acolo va sunt cei mai sinceri prieteni.

LA MULTI ANI!


RELATED ARTICLES

1 COMMENT

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Most Popular

Recent Comments