(P) Cauti RCA ieftin pentru camion? Gasesti aici cele mai bune oferte: RCA ieftin camion

De la cine sa mai luam bani? De la soferi!

Imaginea este un pic exagerata. Nu vei face chiar atat de multi bani :)

Intrebarea este: Ce primim in schimb de la Ministerul Transporturilor? Primim aceste drumuri pe care ne punem vietile in pericol?

Sursa foto: https://www.facebook.com/johnnycalv.jon/posts/418566665007439

Sursa foto: Facebook

Soferii profesionisti sunt o adevarata sursa de venit pentru autoritatile statului roman. In transporturile rutiere intalnim cele mai mari amenzi, mai ales in cazul incalcarilor timpilor de conducere/odihna. Mai interesant este faptul ca in Romania se aplica regulamentele mult mai strict decat in Germania, de exemplu.

In week-end citeam pe un grup de Facebook al soferilor faptul ca ARR a introdus o taxa de 67 de lei pentru sustinerea fiecarui examen de atestare sau de re-atestare a profesionistilor din transporturi.

Vrei atestat de transport marfa? Platesti 67 de lei pentru sustinerea examenului. Vrei pentru ADR? Platesti inca 67 de lei. Vrei pentru agabaritic? Plateste alti 67 de lei.

Hai sa spunem ca problema nu ar fi ca s-a introdus o taxa noua. Problema este cuantumul acestei taxe. Cum se justifica acesti 67 de lei pentru sustinerea unui examen de sala? Daca era un examen de traseu, mai intelegeam – desi este mult si acolo, avand in vedere ce in acesti bani nu iti asigura si camion + motorina.

Iata cum suna ordinul ministrului transporturilor:

,,Pentru sustinerea examinarii/evaluarii teoretice, candidatul achita in contul Autoritatii Rutiere Romane – ARR tariful in cuantum de 67 lei pentru fiecare proba de examen teoretic sustinut…”

ATENTIE! Magaria cea mai mare este ca pentru ADR se plateste o taxa de 67 de lei pentru cursul de baza si inca una de 67 lei pentru cisterne.

In paralel, transportatorii sunt sufocati de noile tarife de la RCA. S-a ajuns pana la nivel de Parlament cu negocierile, dar asiguratorii nu prea sunt dispusi sa faca un pas inapoi.

Acestea sunt momentele in care se vede cel mai bine cat de dezbinati sunt transportatorii. Daca aceste lucruri s-ar fi intamplat in Franta, probabil centrul Parisului ar fi fost acum paralizat de camioane.

Authors

Related posts

One Comment;

  1. Pingback: Retrospectiva anului 2015 pentru soferi | Șofer de TIR

*

Top